mandag 15. september 2008

Grønne Muffins

Bestemor feiret 86 års dag i går,så da ble det grønne muffins.....og en after eight kake,men den egnet seg ikke å ta bilde av;) På bilde på nettet var den hvit,min ble lyse brun,men den smakte godt ;)

For de som lurer hva jeg lager glasuren av,så bruker jeg kremost,vaniljesukker,melis og margarin


Oppskrift på Muffins:

3 egg

2,5 dl sukker

1 ts vaniljesukker

100 g smør

1 dl melk

3,5 dl mel

2 ts bakepulver

Glasur:

60 g mykt smør

5 dl melis

1 ts vaniljesukker

100 g fhiladelphiaost/kremost naturell

Lykke til!

11 kommentarer:

Bak en Sky sa...

Disse skal jeg prøve!Har aldri laget fyll med philadephiaost før!!Spennende!
Takk for tipset!

sandra sa...

kule muffins:) men du... i denne muffins og kaker boka, så står det strøsukker i selve muffinsene og toppingen. men jeg har synes det smakte mye bere med melis (som du har gjort) så tok jeg melis i oppskrifta en gang, å de ble skikkeli flate... sprmålet er: HVA ER STRØSUKKER???? melis, eller vanlig sukker??? HM...

sandra sa...

det var det som fynket best ja:) da fortsetter jeg der jag også;) ha en fin dag!!

MissValentin sa...

Åh YESS...
Endelig fikk jeg den fantastiske oppskriften din :D
Skulle bare hatt den for noen dager siden, men da vet jeg det ;D
Den er hellig!!!
Tusen takk for at du vil dele med oss..

Klemmer fra Melissa

chatrine sa...

Mmmmmm, disse så fantastisk gode ut!
(forresten så var det MYE som ser godt ut i din blogg!!) Hærlig!

Gratulerer til din bestemor! Tenke seg å få grønne muffins til bursdagen!;)

Ønsker deg en kjempefin dag!
Klem fra chatrine:)

Karina`s hjem sa...

Disse så fantastisk gode ut!!!
Jeg har en award til deg! Bare til å hente den på bloggen min!
Ha en super onsdagskveld!

*Kristin* sa...

hei!
Så utrolig fin og inspirerende blogg du har.
Et lite spm. Den favoritt teen din, Red rocks. HVor får man kjøpt de? Elsker te selv og nå er det jo te-tid også:)

Det hvite hjerte sa...

mmmm...deilig!

Disse skal jeg prøve å lage til 6 års bursdag til uken.

Kan jeg lage de dagen før, pynter du evt. rett før servering?

Er det konditor farge du har brukt?

klem

Det hvite hjerte sa...

meg igjen...
Hvor lenge skal de stekes på brett i ovnen? Og hvor mange grader? Over / under varme eller varmluft...

Puh.. som du skjønner er jeg er nerd når det gjelder å bake ting jeg ikke har i "fingrene" fra før og må ha ALT med tskje!!!

Til slutt hvor magne muffenser blir det av denne oppskriften, bør jeg doble den til en bursdag med 16barn?

Takk for svar så lenge, og til slutt Bloggen din er utrolig skjønn!!! God helg! Klem

Jenny sa...

Åhh disse muffinsene såg bare helt nydelige ut!! Nam nam!!
Mye fin inspirasjon å hente fra bloggen din!! Håper det er greit jeg legger deg til min blogg - slik jeg kan følge med videre på bloggen din fremover :)
PS: Siden du er så glad i muffins, såg du Martha Stewart forrige uke?? Var muffinsuke tydligvis, og de herligeste muffinser alså!! :):)

Det hvite hjerte sa...

Tusen takk til deg for at du delte oppskriften med meg og alle andre Bloggere.

Nå har jeg laget muffinsene og skal servere de i barnebursdag i morgen, jeg har prøvesmakt en og de var kjempegode, nå må det sies at jeg fylte de store formene alt for fulle så fasongen ble noe rar, men himmel så godt det smakte....mmmm

Fyllet lagde jeg etter tips fra deg og jeg må si meg veldig fornøyd, takk til deg! Se bilde på Bloggen min :)